EnterCard stöttar schackevent för unga

För andra året i rad deltog EnterCard i schackturneringen ”Näringslivet möter förorten” i Gallerian i Stockholm. Eventet arrangeras av Schackakademin och Sveriges Schackförbund.

Eventet syftar till att motverka segregation genom att föra samman människor som inte brukar träffas och låta dem lära känna varandra på lika villkor över schackbrädet.

”Samarbetet med Schackakademin och Sveriges Schackförbund är en viktig del av EnterCards CSR-arbete. Både våra anställda och EnterCard som företag har ett starkt engagemang och intresse av att ge tillbaka till samhället. Därför är vi mycket stolta och glada över att vara en del av arrangemanget som syftar till att främja barn och ungas analytiska förmåga”, säger Carina Björkefors, Chief Development Officer på EnterCard.

Parschackturneringen går ut på att en person från näringslivet och ett skolbarn spelar tillsammans och gör vartannat drag. Alla lag spelar 4 matcher var och vinnaren i varje grupp går vidare till semifinal. Vinnare av årets turnering blev Rischta Farzana från Kvarnbyskolan och Magnus Eriksson från Kastell Advokatbyrå.

Totalt deltog 20 representanter från näringslivet och 20 elever från Kvarnbyskolan i Rinkeby.